Go To Project Gutenberg

czwartek, 23 października 2014

Paypal do śmietnika

-
Myślisz, że twoje pieniądze są twoje, drogi watsonie? Nawet nie odpowiadaj - wiem że jesteś o tym głęboko przekonany. Skoro masz takie słuszne i oczywiste przekonania, zadam ci pytanie dodatkowe: czy żyjesz w państwie policyjnym? Odpowiedź zajmie ci chwilę...

A my tymczasem ogłośmy naszą wielką wdzięczność wielkiemu serwisowi płatności internetowych, założonemu przed laty przez seed fund, w którym głównym udziałowcem są znani globalnie smutni panowie. Innowacyjni są: Fesjbuk, gógel, nowoczesne tematy, nowoczesne klimaty. Ogłośmy wszem i wobec, że Paypal właśnie oświecił nas, jakie są prawidłowe odpowiedzi na pytania zadane na wstępie. Co z tego, że zezowaty zna odpowiedzi od lat. Kłopot w tym, że rzadko trafia się taki smakowity case-study, doświadczalne potwierdzenie, jak prawdziwy świat działa. Czerp więc nauki, póki czas.

A teraz, drogi watsonie, całkowicie odwrotnie niż każe klasyczna dobra kompozycja, wywalę ci odpowiedzi na twoje rozterki, żebyś się sierotko za długo w niepewności nie musiał męczyć, do końca artykułu. Owóż na oba pytania odpowiedziałeś nieprawidłowo, bąkając coś o państwie prawa i tym podobnych bzdetach. Paypal oto objawia na przykładach, że żyjesz w państwie policyjnym, gdzie byle szmondak z klawiaturą na pół etatu może rozporządzać do woli twoimi/moimi pieniędzmi, a dla zabawy poddawać cię przesłuchaniom i żądać od ciebie - całkiem arbitralnie - rachunków za gaz, metryki urodzenia, wyciągów z konta itd... Bo twoje pieniądze nie są twoje, watsonie - i żyjesz w państwie policyjnym.

A na dowód smakowita wymiana uprzejmości z paypalem, który z całkowitą dezynwolturą i bezczelnością, właściwą dużym organizacjom, nam te prawdy objawił, tym samym zyskując zasłużoną rekomendację: do śmietnika!

Rozumiem doskonale te wymogi bezpieczeństwa i inne rzeczy, wiem jak to jest zorganizowane technicznie. Zgadzam się z tym, że obsługa płatności jest usługą newralgiczną i że jest w tej dziedzinie mnóstwo oszustw. Kłopot w tym, że nie miałem z paypalem przez lata żadnych kłopotów, bowiem ich nie generuję. Dlatego nie pozwalam się traktować jak PODEJRZANY, który musi UDOWODNIĆ, że ma prawo używać swoich pieniędzy. Jest jeszcze gorzej: paypal arbitralnie blokuje płatności, uniemożliwiając normalne funkcjonowanie, a tego żaden klient, żeby nie wiem jak był gruboskórny, nie zaakceptuje. Ogłaszam, że nie akceptuję i polecam wszystkim zrobić to samo: wysłać paypala tam, gdzie jego miejsce, czyli na śmietnik.

Wszystko zaczęło się z pozoru niewinnie. Przyszła uzgodniona płatność od stałego współpracownika, kwota niewielka - pięćset zł. Problemu żadnego być nie powinno... A tymczasem, dzień po jej otrzymaniu, została anulowana. Dlaczego? Bo anonimowy ktoś - nie wiadomo dokładnie kto - oznaczył ja jako podejrzaną. Poinformowano mnie o tym fakcie, ale chwilowo cisza - bez żadnych rekomendacji co do działania. Po kilku godzinach nadeszła informacja o podejrzanych transakcjach [jest już numer sprawy w centrum rozstrzygania] i prośba o zmianę haseł, test wiarygodności, że ktoś nie używa mojego konta podstępnie. Konto zostało zablokowane, jako podejrzane. Niezwłocznie wykonałem zalecane kroki, aby przesadne lęki operatora okiełznać, pozmieniałem hasła i co tam chcieli - i procedura chwilowo niby zakończona.

Niby zakończona była wieczorem, kiedy pracowicie wszystkie ustawienia pozmieniałem, pojawiły się zielone ptaszki, że OK. Jednak konto nadal zablokowane. Tymczasem następnego dnia przyszła wiadomość, że sprawa nadal nie jest rozstrzygnięta, bowiem trzeba jeszcze wyciągi z konta, rachunki i inne dyrdymałki, co mnie wcale nie śmieszy, bo bank nie jest od przesłuchiwania mnie, a moje konto przez lata było zweryfikowane, tzn. posiadające stały rachunek bankowy z kartą. Jednak to jakimś cudem Paypalowi nie wystarcza, że ma wszystkie moje dane i wie na sto procent, że nie było żadnego oszustwa [choć i sam pretekst był kulawy] i wie, że ja to ja - i jeszcze mi zawracał D zmianami haseł i inne sprawdzenia, że ja to ja. Wciąż mało. Coś nowego wpadło do łba geniuszowi z klawiaturą po drugiej stronie. Może by tak o metrykę zapytać - prześlij pan faksem.

Oczywiście i całkiem naturalnie na takie dictum trafił mnie jasny szlag, że pod jakimś G pretekstem blokują mi konto, w tym i płatności przychodzące, co jest równoznaczne z całkowitym paraliżem. I bez żadnej żenady - po sprawdzeniu, że ja to ja i wszystko OK - czegoś jeszcze szukają. Bo to był tylko pretekst, a prawdziwy powód badań jest ukryty. Nie mówi się, o co chodzi. Zrobimy kolejny krok procedury...

Napisałem zatem czytelną wiadomość z moimi żądaniami i się rozglądam wczoraj w tym "centrum rozstrzygania" czy strzyżenia [jakbym był coś Pyapalowi winien, gdy tymczasem trzymają MOJĄ forsę i każą o nią prosić], gdzie jest miejsce do wysyłania poczty... szukam.... sprawdzam... na próżno. Za każdym razem sprytny programik u nich robi przekierowanie w kosmos i strona wygasa. Nie ma takiej opcji - nie można wysłać do nich maila, ani w ogóle NIC!

No to zezowaty im wysłał wczoraj wieczór załącznik przez okienko podawcze, gdzie półmózg zażądał w drugiej turze zabaw w myszkę "aktualnej kopii metryki urodzenia, poświadczonej notarialnie" czy coś w tym rodzaju, tradycyjnego PDFa z moimi żalami, bo przecie jakiś kontakt z barbarzyńcami epoki internetu musiał się znaleźć. Że daję im 24h na odblokowanie konta i przerywam ich radosne tańce.

I kontakt zadziałał! Dzisiejszego ranka odpisał mi inny neandertal, z zauważalnym triumfem, że "nie możemy spełnić pańskiego żądania, prosimy o wypełnienie wszystkich otwartych pól w centrum rozstrzygania" [znaczy możesz nam skoczyć]. No to co mam zrobić innego, jak nie wysłać ich na drzewo? Nie mam zamiaru tracić ani minuty na tańce według wymysłów troglodytów z klawiaturami. Nie za moje pieniądze!

Poniżej bombastyczne i tajemnicze maile, które troglodyci wysyłają do tzw."klientów". Pouczające.

Drogi Użytkowniku! (Adresatem tej wiadomości jest Franky Jazzy).

Wykryliśmy potencjalny problem dotyczący wyszczególnionej poniżej
płatności. Aby zapewnić Ci ochronę, wycofaliśmy tę transakcję.

-----------------------------------
Szczegóły transakcji
-----------------------------------

Imię i nazwisko kupującego: Jazzy Franky
Adres e-mail kupującego: czuj@duch.com
Numer identyfikacyjny transakcji kupującego: *(^*(%$^&($^(&

Data transakcji: 18 paź 2014
Kwota transakcji: 500,00 PLN
Twój numer identyfikacyjny transakcji: *(^%%(&%&(
Numer sprawy: PP-000-000-000-000

W przypadku pytań zaloguj się do konta PayPal i kliknij łącze Kontakt z
nami na dole strony.

Z poważaniem
PayPal
Nie odpowiadaj na tę wiadomość. Wiadomość wysłana na ten adres e-mail nie
zostanie odebrana i pozostanie bez odpowiedzi. Aby uzyskać pomoc, zaloguj
się do swojego konta PayPal i kliknij łącze Pomoc w prawym górnym rogu
dowolnej strony serwisu PayPal.

Zaloguj się do swojego konta PayPal, aby usunąć ograniczenie

Szanowny Użytkowniku! (Adresatem tej wiadomości jest Franky Jazzy).
Ostatnio spostrzegliśmy na Twoim koncie PayPal działania różniące się od Twojej normalnej aktywności. Zaloguj się do swojego konta PayPal, aby potwierdzić swoją tożsamość i zaktualizować hasło oraz pytania zabezpieczające.

Aby zapewnić lepszą ochronę Twojego konta, nikt nie może wysyłanie pieniędzy ani wypłacanie środków. Oprócz tego nikt nie może przelać środków na swoje konto, dodaj kartę, dodaj rachunek bankowy, usunąć rachunku bankowego, usunąć kart kredytowych, zwrócić pieniędzy, ani zamknąć konta.
O co chodzi?

Obawiamy się, że ktoś może używać Twojego konta PayPal bez Twojej wiedzy. Ostatnie działania na Twoim koncie wykonywane były z podejrzanego miejsca lub z innych powodów mogą różnić się od zwyczajowych działań. Co mam zrobić
Zaloguj się do swojego konta PayPal jak najszybciej. Możemy poprosić Cię o potwierdzenie informacji podanych przy tworzeniu konta, aby upewnić się, że jesteś jego właścicielem. Następnie poprosimy Cię o zmianę hasła i pytań zabezpieczających.

W celu zwiększenia ochrony należy też wykonać następujące czynności:
Sprawdzić dane konta (adres, adres e-mail, nr telefonu itd.), aby upewnić się, że są poprawne.
Sprawdzić działania na koncie, aby upewnić się, że rozpoznajesz ostatnio przeprowadzane transakcje.
Zgłosić jakiekolwiek nieznane lub nieautoryzowane działania. Przejdź do Centrum rozstrzygania i kliknij Zakwestionuj transakcję.

Co dalej?

Po ukończeniu przez Ciebie wszystkich zadań zareagujemy w ciągu 72 godzin.

Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz pytania, zadzwoń pod numer 801 38 66 86, Uwaga: Jeśli dzwonisz spoza Polski, wybierz następujący numer: +353 1 436 90 34 (obowiązują opłaty jak za rozmowę międzynarodową)., Od poniedziałku do piątku, od 8:30 do 17:00.

Z poważaniem
PayPal

Drogi Użytkowniku! (Adresatem tej wiadomości jest Franky Jazzy).

Pytania zabezpieczające oraz odpowiedzi dla konta PayPal użytkownika Franky Jazzy zostały zmienione dnia 21 paź 2014.

Jeśli użytkownik nie autoryzował tej zmiany, prosimy o natychmiastowy kontakt pod numerem telefonu wymienionym na stronie:

https://www.paypal.com/pl/contact-phone

Z poważaniem
PayPal

Porady dotyczące bezpieczeństwa: Aby podczas logowania się do konta PayPal mieć pewność, że znajdziesz się na autentycznej stronie serwisu PayPal, pamiętaj o otwarciu nowego okna przeglądarki (np. Internet Explorer lub Firefox) i ręcznym wpisaniu adresu URL witryny PayPal.
Więcej informacji na temat ochrony przed oszustwami można znaleźć w sekcji Porady dotyczące bezpieczeństwa w naszym Centrum bezpieczeństwa.

Nie odpowiadaj na tę wiadomość. Wiadomość wysłana na ten adres e-mail nie zostanie odebrana i pozostanie bez odpowiedzi. Aby uzyskać pomoc, zaloguj się do swojego konta PayPal i kliknij łącze Pomoc w prawym górnym rogu dowolnej strony serwisu PayPal.

Drogi Użytkowniku! (Adresatem tej wiadomości jest Franky Jazzy).

Przepraszamy, ale przywrócenie pełnego dostępu do Twojego konta będzie
możliwe dopiero, gdy otrzymamy dodatkowe informacje. Należy dostarczyć
kopię każdego z poniższych dokumentów:

- Wyciąg miesięczny z rachunku bankowego o numerze kończącym się cyframi
XXXX-0536. Na wyciągu musi widnieć Twoje imię i nazwisko, adres oraz numer
rachunku — dokładnie takie, jakie zarejestrowano w danych konta PayPal.

- Dowód osobisty lub paszport. Kopia powinna być jak największa i jak
najjaśniejsza.

- Wyjaśnić działalnośc na koncie PayPal - otrzymana płatnośc

Numer sprawy: PP-000-000-000-000

----------------------------------------------------------------
Jak dostarczyć informacje
----------------------------------------------------------------
Informacje można dostarczyć drogą elektroniczną lub faksem.

Aby przesłać informacje drogą elektroniczną:- Zaloguj się do konta PayPal.
- Przejdź do Centrum rozstrzygania.
- W części „Instrukcje dotyczące zdjęcia ograniczeń” kliknij przycisk
Rozstrzygnij.

Aby przesłać informacje faksem:- Użyj strony tytułowej faksu udostępnionej
w serwisie PayPal.
- Aby wydrukować stronę tytułową faksu, zaloguj się do konta i na stronie
Szczegóły ograniczonego dostępu do konta kliknij łącze przesyłania
dokumentów faksem.
Strona tytułowa zawiera określone informacje dotyczące konta i gwarantuje
szybkie przekazywanie i przetwarzanie dokumentów. Jeśli nie masz już
dostępu do strony tytułowej udostępnianej przez serwis PayPal, możesz ją
utworzyć, zamieszczając imię i nazwisko, adres e-mail zarejestrowany na
koncie PayPal oraz numer sprawy rozpoczynający się ciągiem znaków
PP-xx-xx-xx.
- Przefaksuj informacje pod numer 801 301 212

Z poważaniem
Urszula Potęga
PayPal

Nie odpowiadaj na tę wiadomość. Wiadomość wysłana na ten adres e-mail nie
zostanie odebrana i pozostanie bez odpowiedzi. Aby uzyskać pomoc, zaloguj
się do swojego konta PayPal i kliknij łącze Pomoc w prawym górnym rogu
dowolnej strony serwisu PayPal.

Tu zezowatego trafił szlag i przesłał epistołę, przez pierwszą możliwą gołębią dziurę.

Warszawa, dn. 22.10.2014

REF.: PP-000-000-000-000 RXI000; pani Potęga

Szanowni Państwo,

Otrzymałem w dniu dzisiejszym pocztą el. dodatkowe żądania uzupełniania informacji itp. KURIOZALNE wymysły po wczorajszym, dziwnym żądaniu zmiany haseł dostępowych, bowiem rzekomo ktoś mógł używać mojego konta, bądź zaszły jakieś podejrzane transakcje [jej kopia na dole załączona].

Wasz system komunikacji nie działa w centrum obsługi, co niewątpliwie jest celowe, w związku z tym przesyłam tą drogą odpowiedź -zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną [dalej ŚUDE].

Wyjaśniam w związku z tym, co następuje.

1. Na moim koncie nie zaszły żadne podejrzane transakcje, a wysłana płatność od stałego współpracownika na kwotę 500 zł, została przez was zablokowana, bez podania właściwych przyczyn.
2. Spełniłem wczoraj wasze dziwaczne żądania zmiany haseł itp. i nie zamierzam dalej tolerować waszych KURIOZALNYCH wymysłów RZEKOMO opartych na bezpieczeństwie.
3. W szczególności nie mam najmniejszego zamiaru odowadniać, że ja to ja oraz że MOJE konto należy DO MNIE, a nie do was.
4. Nie mam najmniejszego zamiaru tolerować waszych kuriozalnych przesłuchań, bez podania kompletnego i wiarygodnego wyjaśnienia ORAZ pełnej podstawy prawnej waszych dziwacznych kroków, w ustawach: Prawo bankowe, Kodeks cywilny oraz ŚUDE, które rządzą naszymi stosunkami oraz wskazać mi konkrenty przepis waszego regulaminu, który pozwala wam kompletnie bez powodu szykanować waszych klientów. Jeśli bardziej odpowiada państwu prawo amerykańskie - zapraszam, wolę korespondować w tej sprawie z dyrektorem d/s marketingu po angielsku. Wykorzystam tę okazję do odpowiedniego naświetlenia waszych praktyk na arenie międzynarodowej.
5. W związku z powyższym żądam przywrócenia pełnej funkcjonalności konta w nieprzekraczalnym terminie 24h, po upłynęciu którego uważam naszą umnowę za rozwiązaną z państwa winy. Pozostałe na koncie środki proszę przesłać na główne konto, powiązane z nim, a także przekazywać ew. wpływające środki na to konto przez najbliższe 6 miesięcy, z powodu używania go na witrynie internetowej.
6. Niniejszą korespondencję, wraz z obszernymi objaśnieniami zamierzam opublikować na poczytnym blogu ekonomicznym, bowiem płatności elektroniczne to jest jedna z moich specjalizacji. Będę zachęcał do zaprzestania używania państwa usług z powodu orewllowskiego syndromu węszenia wszędzie przestępców. Nie jestem przestępcą i nie pozwalam nikomu tak się traktować, w szczególności usługodawcom.
7. Na koniec przypominam, że to JA jestem państwa klientem, a nie odwrotnie i nie widzę powodu zaspokajania waszych orwellowskich pomysłów. Wasze działania blokują moją pracę i nie ma czasu na wasze brewerie.

Z poważaniem
Franky Jazzy

Możesz pan nam skoczyć!
Drogi Użytkowniku! (Adresatem tej wiadomości jest Franky Jazzy).

Przepraszamy, ale przywrócenie pełnego dostępu do Twojego konta będzie
możliwe dopiero, gdy otrzymamy dodatkowe informacje. Należy dostarczyć
kopię każdego z poniższych dokumentów:

- Wyciąg miesięczny z rachunku bankowego o numerze kończącym się cyframi
XXXX-0536. Na wyciągu musi widnieć Twoje imię i nazwisko, adres oraz numer
rachunku — dokładnie takie, jakie zarejestrowano w danych konta PayPal.

- Dowód osobisty lub paszport. Kopia powinna być jak największa i jak
najjaśniejsza.

Numer sprawy: PP-000-000-000-000

----------------------------------------------------------------
Jak dostarczyć informacje
----------------------------------------------------------------
Informacje można dostarczyć drogą elektroniczną lub faksem.

Aby przesłać informacje drogą elektroniczną:- Zaloguj się do konta PayPal.
- Przejdź do Centrum rozstrzygania.
- W części „Instrukcje dotyczące zdjęcia ograniczeń” kliknij przycisk
Rozstrzygnij.

Aby przesłać informacje faksem:- Użyj strony tytułowej faksu udostępnionej
w serwisie PayPal.
- Aby wydrukować stronę tytułową faksu, zaloguj się do konta i na stronie
Szczegóły ograniczonego dostępu do konta kliknij łącze przesyłania
dokumentów faksem.
Strona tytułowa zawiera określone informacje dotyczące konta i gwarantuje
szybkie przekazywanie i przetwarzanie dokumentów. Jeśli nie masz już
dostępu do strony tytułowej udostępnianej przez serwis PayPal, możesz ją
utworzyć, zamieszczając imię i nazwisko, adres e-mail zarejestrowany na
koncie PayPal oraz numer sprawy rozpoczynający się ciągiem znaków
PP-xx-xx-xx.
- Przefaksuj informacje pod numer 801 301 212

Z poważaniem
Maksym Szot
PayPal

Nie otrzymuję wyciągów z banku od lat 15, bowiem tyle już lat używam kont internetowych, czcigodni neandertale - i nie zmienię swoich nawyków dla pary nieokrzesanych troglodytów z epoki internetu łupanego ze światowego lidera obciachu pt. Paypal.

Pooglądajcie sobie Jurassic Park i Flintstonów, jesteście tam w głównych rolach. CIAO!
© zezorro'10 dodajdo.com
blog comments powered by Disqus

muut